Kategori: Trening

Treningsøkt: mage og rumpe

Hei♥ Hvordan er lørdagen deres så langt? Jeg har akkurat kommet fra trening og skal snart til å hoppe i dusjen, men først tenkte jeg å dele økten min fra i går med dere. Da planene mine for kvelden ble utsatt til i dag valgte jeg å heller ta en tur på trening, og det ble en ganske god økt til tross for at den bar litt preg av å ikke være helt planlagt på forhånd. Vanligvis går jeg aldri på trening uten å planlegge den før, da jeg fort kan ende med å vimse litt for mye rundt, men da senteret stengte om rett over en time ble det sånn denne gang. Fikk planlagt litt på de 7 minuttene det tar meg å gå til trening da, haha. Det ble en trening med fokus på mage og rumpe i tillegg til litt kondisjon i slutten. 

Slik så økten ut:

- Cable kickback på benk 4x12 reps (første sett oppvarmingssett)

- Hip thrust med stang 3x10 reps

- Smith maskin calf raise 3x15 reps

- Kettlebell pull through plank 3x40 sek 

- Stairclimber 10 min

Jeg valgte å kjøre en høy rep trening, da programmet jeg ellers er på hovedsakelig består av lav rep øvelser. Uten å gå nærmere innpå det nå kan man veldig generelt si at få repetisjoner bygger styrke, mens flere repetisjoner bygger størrelse. Selvfølgelig er ikke dette helt svart/hvitt, og mange andre faktorer spiller inn, men veldig overordnet kan man si det på den måten.

På de to første øvelsene skal man passe på at man spenner godt opp i mage og rumpe, slik at man ikke belaster korsryggen for mye. Dette har jeg en lei tendens til å gjøre, da jeg har litt svai i ryggen, og dermed må jobbe mye for å unngå dette i øvelsene. Hvis du synes det er vanskelig, skal du heller starte med lavere kilo og så bygge opp styrke i mage/rumpe, før du legger på flere kilo. Sistnevnte øvelse har jeg ikke linket til, men dette er min favorittform for kondisjonstrening. Nå vet jeg ikke om de har slike i deres treningssenter, men den ser hvertfall ut som på bildet her. Den er utrolig effektiv, og det er få ting som får meg til å svette som den gjør. Jeg foretrekker å sette den på høyt tempo og så gå på den i 10-20 min. 

Nå skal vi i gang med middagen her hjemme i alle fall, og så håper jeg at dere kan få litt inspirasjon av økten min. Ha en fortsatt fin lørdagskveld, så snakkes vi snart♥

Publisert: 28.10.2017 @ 17:44 Kategori: Trening Kommentarer: 0

Ting som irriterer meg på trening

Ettersom jeg tilbringer en god del tid på treningssenteret så har jeg etter hvert funnet en del ting som irriterer meg mens jeg er her. Generelt koser jeg meg egentlig veldig når jeg trener da, så det er ikke noe som ødelegger hele treningsøkten liksom, men jeg synes alltid sånn er gøy å lese så da tenkte jeg å dele dette med dere. Og det skal bemerkes at dette kun er mine tanker, og absolutt ikke ment for å rakke ned på noen som helst. Sikker på at jeg gjør en million ting som andre finner irriterende også. 

Folk som trener med hette på 
Altså denne... jeg har ikke ord. Kan ikke forklare hvorfor jeg finner dette så sinnsykt irriterende, men hvorfor i guds skyld skal du ha på hetta mens du trener? Fryser du kanskje? Haha, jeg forstår bare virkelig ikke greia med å ha på hette under treningsøkta - hovedsakelig gutter da det kun er de jeg har sett med hette på. Blir ikke kulere av å ha på hette ass. 

Kjærestepar 
Nei, jeg snakker ikke om de kjæresteparene som synes det er hyggelig å trene sammen og som oppfører seg som alle andre på treningssenteret som trener sammen. Jeg snakker om de kjæresteparene som er veldig opptatt av å vise hvor mye kjærester de er. De som må kysse litt på hverandre mellom hvert sett, holder hverandre i hånda mens de går fra den ene øvelsen til den andre og som nesten velger å kjøre en-arms skulderpress slik at de ikke må slippe hånda til kjæresten. Jeg regner med du kom på trening for å trene, så du kan jo også bruke tiden til nettopp det mens du er der, eller? 


// Bilder fra Tumblr //
 

Folk som ikke rydder etter seg
Denne snakker litt for seg selv. Det er sykt kjipt å komme til knebøystativet når personen før ikke har ryddet av. Da bruker du liksom de første minuttene bare på å rydde av de 100 ekstra kiloene du ikke ville ha på. Det er unødvendig bruk av tid, og det er forventet at du skal rydde av etter deg selv, så vær så snill og gjør det da. 

Selfiequeens
Denne handler like mye om gutter som jenter, til tross for overskriften. Du må gjerne ta selfies for min del - det skal jeg ikke henge meg opp i, for om du selv synes du ser bra ut skal du for all del få lov å ta bilder av deg selv. Men, når du velger å gjøre dette i speilet som henger rett foran håndvektene slik at jeg hver gang må komme med et lite "unnskyld, men jeg skal bare..." så blir det litt irriterende. Ta det i garderoben eller i det speilet der du ikke er i veien for noen. 

Gutter med tights
Haha, denne følte jeg nesten bare jeg måtte ha med, selv om det ikke irriterer meg sånn direkte slik som de over. Denne er mer... morsom? Vet ikke helt hva det rette ordet er, men uansett - jeg, som jente, bruker jo alltid treningstights når jeg trener. Det er superbehagelig og jeg ville ikke byttet det ut. Så da skjønner jeg vel kanskje at guttene også synes det. Forskjellen er jo at gutter er bygget litt annerledes. Det er ikke slik at jeg har et veldig stort behov for å se størrelsen på guttetissen din mens jeg trener, for å si det pent da. 
 

Det var det jeg kom på nå i første omgang. Finnes nok en hel del andre ting om jeg tenker skikkelig etter, men begrenser meg til disse tingene nå i hvert fall. Kan jo ikke fremstå som helt raging bitch heller da, hehe. Men hva tenker dere? Kjenner dere noe igjen, eller er det andre ting som irriterer dere? Morsomt å høre hva andre tenker! 

Publisert: 13.03.2017 @ 19:35 Kategori: Trening Kommentarer: 3

Workout songs

Hei♥

Enda ett forhåndspublisert innlegg, men satser på at det er bedre enn ingenting, haha!

Sommerferien går mot slutten, og tipper jeg ikke er den eneste som har planer om å begynne å trene skikkelig igjen etter ferie. Uansett om du trener inne på treningsenter, ute i naturen eller bare hjemme i stua, er det mye mer motiverende med musikk. Jeg har satt opp en liten liste med noen treningssanger, men leter fortsatt selv etter flere sanger. Den gamle treningslista mi kan vel ikke kalles så veldig oppdatert akkurat!

1. Her // 2. Her // 3. Her // 4. Her // 5. Her

Har begynt litt på en Spotify-liste også som du finner her, men er veldig få sanger på den til nå da. Litt fordi jeg sjeldent bruker Spotify egentlig, men mest fordi jeg er lei omtrent alle sangene jeg har pleid å trene til før. Snakkes♥

Publisert: 13.08.2013 @ 13:50 Kategori: Trening Kommentarer: 1

Runkeeper

Hei♥

Har brukt mesteparten av dagen i dag til å jobbe med en samfunnsfag-greie jeg må gjøre, så har ikke rukket å oppdatere før nå. Var også på trening etterfulgt av en joggetur. Og der kommer vel egentlig poenget mitt. Jeg tenkte å anbefale en app til dere som har iphone - mest fordi jeg ikke har noe annet å blogge om, og litt fordi den er ganske bra faktisk. Det jeg har fått testet ut av den til nå i alle fall.
Appen heter RunKeeper, og dere kan laste den ned på app store. Tror den finnes til android og, men er ikke sikker. Du må altså lage deg en bruker når du laster den ned, men det tar sånn 2 sekund. Etterpå får du velge en treningsform, som jogging, sykling, ski osv. og ut i fra dette velger man et treningsprogram. Appen har mange forskjellige program, så jeg tror den vil passe både nybegynnere og folk som har trent litt lenger. Jeg har ikke brukt denne lenge, har faktisk bare jogget med den to ganger. Men det som er så genialt med den, er at den forteller deg hvor lang tid du har brukt, hvor langt du har løpt og hvor fort du løper hvert 5. minutt, og man trenger ikke å ha internett-tilkobling mens man er ute.

 

Det første bildet viser begynnelsen av mitt treningsprogram. Det blir lengre strekninger etterhvert, og det er jo greit å begynne litt rolig. De har også en nettside der du kan se de beste resultatene du har hatt, av distanse, fart og sånne ting. 

 

Som disse to siste bildene viser, kan man sette seg et mål og jobbe framover mot det. Jeg har ikke gjort det enda, for jeg vet ikke hva jeg skal sette meg som mål i så fall, men er jo greit å ha muligheten liksom. Så hvis du liker å trene, eller vil ha litt mer motivasjon, så anbefaler jeg å laste den ned. Høres det teit ut å si at jeg ikke vil skuffe appen min? Haha, ja ok, men jeg føler jeg må gjennomføre treningene, og da hjelper det jo på motivasjonen! Så jeg sier bare, last den ned! Den er til og med gratis. Nå legger jeg meg, snakkes♥

Publisert: 12.03.2013 @ 23:02 Kategori: Trening Kommentarer: 3

Workout motivation!

Hei♥

Har nå laget inspirasjonsbilde jeg har snakket om en stund. Føler selv at det hjelper litt da, og tror muligens jeg kommer til å skrive det ut for å henge det opp sånn at jeg ser det oftere, og blir enda mer motivert til å trene og spise sunt. Laget to stykk da, så legger bare ut begge. 

 



Har brukt noen av de samme, og noen forskjellig bilder i hver collage!
Snakkes♥ 

 

Publisert: 23.02.2013 @ 14:11 Kategori: Trening Kommentarer: 5

12 week challenge!

Hei♥

Kom hjem for ikke så lenge siden, har vært hos Benni siden vi sluttet på skolen i dag. Såå deilig med helg nå! Første uka etter vinterferien var tung å komme seg i gjennom, selv om vi egentlig ikke har hatt noe stress på skolen. Nå er det vel bare sånn 4 uker til påskeferie, så jeg overlever. Fremførte jo dansen i gymmen på skolen i dag, og tror det gikk ganske greit faktisk. Var så redd for å ødelegge hele tingen, for det er bare typisk meg, men det skjedde ikke, så jeg håper på en god karakter da!
I alle fall, jeg og Benni laget pizza en stund etter skolen, og etterpå har vi bare slappet av med film og musikk. Var veldig koselig i hvert fall. Nå om ikke så lenge skal jeg vel sikkert legge meg. Er såå trøtt nå, og skjønner fortsatt ikke hvorfor. Har vært trøtt hele denn uka egentlig, men satser på å få tatt igjen litt søvn denne helga...

Bare fordi jeg faktisk ikke har tatt noen andre bilder i dag, haha...

Og så tilbake til overskriften: 12 week challenge! Jeg har i alle fall hørt mye om folk som har sånn 12 week challenge der de får et treningsopplegg og sånn som går over 12 uker. Mange tilbud må man betale for, men så fant jeg ett på nettet som vi får tilsendt hver uke på e-post gratis. Aner ikke hvor bra det funker, og det var vel egentlig bare litt på tull at jeg meldte meg og Benni på den tingen, meen nå har jeg fått den første uken tilsendt så jeg kan jo i det minste prøve det fra mandag av. Hvis dere vil sjekke det bedre ut, kan dere se HER.

Dette kan nok bli ganske interessant, men nå etterpå skal jeg redigere et motivasjonsbilde så da må vel det hjelpe på!

Har ikke noe mer fornuftig å si nå, så vi snakkes heller i morgen en gang. Skal bli herlig å sove snart! God natt♥ 






 

Publisert: 22.02.2013 @ 23:24 Kategori: Trening Kommentarer: 0
hits