Kategori: Trening

Treningskt: mage og rumpe

Hei♥ Hvordan er lrdagen deres s langt? Jeg har akkurat kommet fra trening og skal snart til hoppe i dusjen, men frst tenkte jeg dele kten min fra i gr med dere. Da planene mine for kvelden ble utsatt til i dag valgte jeg heller ta en tur p trening, og det ble en ganske god kt til tross for at den bar litt preg av ikke vre helt planlagt p forhnd. Vanligvis gr jeg aldri p trening uten planlegge den fr, da jeg fort kan ende med vimse litt for mye rundt, men da senteret stengte om rett over en time ble det snn denne gang. Fikk planlagt litt p de 7 minuttene det tar meg g til trening da, haha. Det ble en trening med fokus p mage og rumpe i tillegg til litt kondisjon i slutten. 

Slik s kten ut:

- Cable kickback p benk 4x12 reps (frste sett oppvarmingssett)

- Hip thrust med stang 3x10 reps

- Smith maskin calf raise 3x15 reps

- Kettlebell pull through plank 3x40 sek 

- Stairclimber 10 min

Jeg valgte kjre en hy rep trening, da programmet jeg ellers er p hovedsakelig bestr av lav rep velser. Uten g nrmere innp det n kan man veldig generelt si at f repetisjoner bygger styrke, mens flere repetisjoner bygger strrelse. Selvflgelig er ikke dette helt svart/hvitt, og mange andre faktorer spiller inn, men veldig overordnet kan man si det p den mten.

P de to frste velsene skal man passe p at man spenner godt opp i mage og rumpe, slik at man ikke belaster korsryggen for mye. Dette har jeg en lei tendens til gjre, da jeg har litt svai i ryggen, og dermed m jobbe mye for unng dette i velsene. Hvis du synes det er vanskelig, skal du heller starte med lavere kilo og s bygge opp styrke i mage/rumpe, fr du legger p flere kilo. Sistnevnte velse har jeg ikke linket til, men dette er min favorittform for kondisjonstrening. N vet jeg ikke om de har slike i deres treningssenter, men den ser hvertfall ut som p bildet her. Den er utrolig effektiv, og det er f ting som fr meg til svette som den gjr. Jeg foretrekker sette den p hyt tempo og s g p den i 10-20 min. 

N skal vi i gang med middagen her hjemme i alle fall, og s hper jeg at dere kan f litt inspirasjon av kten min. Ha en fortsatt fin lrdagskveld, s snakkes vi snart♥

Publisert: 28.10.2017 @ 17:44 Kategori: Trening Kommentarer: 0

Ting som irriterer meg p trening

Ettersom jeg tilbringer en god del tid p treningssenteret s har jeg etter hvert funnet en del ting som irriterer meg mens jeg er her. Generelt koser jeg meg egentlig veldig nr jeg trener da, s det er ikke noe som delegger hele treningskten liksom, men jeg synes alltid snn er gy lese s da tenkte jeg dele dette med dere. Og det skal bemerkes at dette kun er mine tanker, og absolutt ikke ment for rakke ned p noen som helst. Sikker p at jeg gjr en million ting som andre finner irriterende ogs. 

Folk som trener med hette p 
Alts denne... jeg har ikke ord. Kan ikke forklare hvorfor jeg finner dette s sinnsykt irriterende, men hvorfor i guds skyld skal du ha p hetta mens du trener? Fryser du kanskje? Haha, jeg forstr bare virkelig ikke greia med ha p hette under treningskta - hovedsakelig gutter da det kun er de jeg har sett med hette p. Blir ikke kulere av ha p hette ass. 

Kjrestepar 
Nei, jeg snakker ikke om de kjresteparene som synes det er hyggelig trene sammen og som oppfrer seg som alle andre p treningssenteret som trener sammen. Jeg snakker om de kjresteparene som er veldig opptatt av vise hvor mye kjrester de er. De som m kysse litt p hverandre mellom hvert sett, holder hverandre i hnda mens de gr fra den ene velsen til den andre og som nesten velger kjre en-arms skulderpress slik at de ikke m slippe hnda til kjresten. Jeg regner med du kom p trening for trene, s du kan jo ogs bruke tiden til nettopp det mens du er der, eller? 


// Bilder fra Tumblr //
 

Folk som ikke rydder etter seg
Denne snakker litt for seg selv. Det er sykt kjipt komme til knebystativet nr personen fr ikke har ryddet av. Da bruker du liksom de frste minuttene bare p rydde av de 100 ekstra kiloene du ikke ville ha p. Det er undvendig bruk av tid, og det er forventet at du skal rydde av etter deg selv, s vr s snill og gjr det da. 

Selfiequeens
Denne handler like mye om gutter som jenter, til tross for overskriften. Du m gjerne ta selfies for min del - det skal jeg ikke henge meg opp i, for om du selv synes du ser bra ut skal du for all del f lov ta bilder av deg selv. Men, nr du velger gjre dette i speilet som henger rett foran hndvektene slik at jeg hver gang m komme med et lite "unnskyld, men jeg skal bare..." s blir det litt irriterende. Ta det i garderoben eller i det speilet der du ikke er i veien for noen. 

Gutter med tights
Haha, denne flte jeg nesten bare jeg mtte ha med, selv om det ikke irriterer meg snn direkte slik som de over. Denne er mer... morsom? Vet ikke helt hva det rette ordet er, men uansett - jeg, som jente, bruker jo alltid treningstights nr jeg trener. Det er superbehagelig og jeg ville ikke byttet det ut. S da skjnner jeg vel kanskje at guttene ogs synes det. Forskjellen er jo at gutter er bygget litt annerledes. Det er ikke slik at jeg har et veldig stort behov for se strrelsen p guttetissen din mens jeg trener, for si det pent da. 
 

Det var det jeg kom p n i frste omgang. Finnes nok en hel del andre ting om jeg tenker skikkelig etter, men begrenser meg til disse tingene n i hvert fall. Kan jo ikke fremst som helt raging bitch heller da, hehe. Men hva tenker dere? Kjenner dere noe igjen, eller er det andre ting som irriterer dere? Morsomt hre hva andre tenker! 

Publisert: 13.03.2017 @ 19:35 Kategori: Trening Kommentarer: 3

Workout songs

Hei♥

Enda ett forhndspublisert innlegg, men satser p at det er bedre enn ingenting, haha!

Sommerferien gr mot slutten, og tipper jeg ikke er den eneste som har planer om begynne trene skikkelig igjen etter ferie. Uansett om du trener inne p treningsenter, ute i naturen eller bare hjemme i stua, er det mye mer motiverende med musikk. Jeg har satt opp en liten liste med noen treningssanger, men leter fortsatt selv etter flere sanger. Den gamle treningslista mi kan vel ikke kalles s veldig oppdatert akkurat!

1. Her// 2. Her// 3. Her// 4. Her// 5. Her

Har begynt litt p en Spotify-liste ogs som du finner her, men er veldig f sanger p den til n da. Litt fordi jeg sjeldent bruker Spotify egentlig, men mest fordi jeg er lei omtrent alle sangene jeg har pleid trene til fr. Snakkes♥

Publisert: 13.08.2013 @ 13:50 Kategori: Trening Kommentarer: 1

Runkeeper

Hei♥

Har brukt mesteparten av dagen i dag til jobbe med en samfunnsfag-greie jeg m gjre, s har ikke rukket oppdatere fr n. Var ogs p trening etterfulgt av en joggetur. Og der kommer vel egentlig poenget mitt. Jeg tenkte anbefale en app til dere som har iphone - mest fordi jeg ikke har noe annet blogge om, og litt fordi den er ganske bra faktisk. Det jeg har ftt testet ut av den til n i alle fall.
Appen heter RunKeeper, og dere kan laste den ned p app store. Tror den finnes til android og, men er ikke sikker. Du m alts lage deg en bruker nr du laster den ned, men det tar snn 2 sekund. Etterp fr du velge en treningsform, som jogging, sykling, ski osv. og ut i fra dette velger man et treningsprogram. Appen har mange forskjellige program, s jeg tror den vil passe bde nybegynnere og folk som har trent litt lenger. Jeg har ikke brukt denne lenge, har faktisk bare jogget med den to ganger. Men det som er s genialt med den, er at den forteller deg hvor lang tid du har brukt, hvor langt du har lpt og hvor fort du lper hvert 5. minutt, og man trenger ikke ha internett-tilkobling mens man er ute.

Det frste bildet viser begynnelsen av mitt treningsprogram. Det blir lengre strekninger etterhvert, og det er jo greit begynne litt rolig. De har ogs en nettside der du kan se de beste resultatene du har hatt, av distanse, fart og snne ting.

Som disse to siste bildene viser, kan man sette seg et ml og jobbe framover mot det. Jeg har ikke gjort det enda, for jeg vet ikke hva jeg skal sette meg som ml i s fall, men er jo greit ha muligheten liksom. S hvis du liker trene, eller vil ha litt mer motivasjon, s anbefaler jeg laste den ned. Hres det teit ut si at jeg ikke vil skuffe appen min? Haha, ja ok, men jeg fler jeg m gjennomfre treningene, og da hjelper det jo p motivasjonen! S jeg sier bare, last den ned! Den er til og med gratis. N legger jeg meg, snakkes♥

Publisert: 12.03.2013 @ 23:02 Kategori: Trening Kommentarer: 3

Workout motivation!

Hei♥

Har n laget inspirasjonsbilde jeg har snakket om en stund. Fler selv at det hjelper litt da, og tror muligens jeg kommer til skrive det ut for henge det opp snn at jeg ser det oftere, og blir enda mer motivert til trene og spise sunt. Laget to stykk da, s legger bare ut begge.



Har brukt noen av de samme, og noen forskjellig bilder i hver collage!
Snakkes♥

Publisert: 23.02.2013 @ 14:11 Kategori: Trening Kommentarer: 5

12 week challenge!

Hei♥

Kom hjem for ikke s lenge siden, har vrt hos Benni siden vi sluttet p skolen i dag. S deilig med helg n! Frste uka etter vinterferien var tung komme seg i gjennom, selv om vi egentlig ikke har hatt noe stress p skolen. N er det vel bare snn 4 uker til pskeferie, s jeg overlever. Fremfrte jo dansen i gymmen p skolen i dag, og tror det gikk ganske greit faktisk. Var s redd for delegge hele tingen, for det er bare typisk meg, men det skjedde ikke, s jeg hper p en god karakter da!
I alle fall, jeg og Benni laget pizza en stund etter skolen, og etterp har vi bare slappet av med film og musikk. Var veldig koselig i hvert fall. N om ikke s lenge skal jeg vel sikkert legge meg. Er s trtt n, og skjnner fortsatt ikke hvorfor. Har vrt trtt hele denn uka egentlig, men satser p f tatt igjen litt svn denne helga...

Bare fordi jeg faktisk ikke har tatt noen andre bilder i dag, haha...

Og s tilbake til overskriften: 12 week challenge! Jeg har i alle fall hrt mye om folk som har snn 12 week challenge der de fr et treningsopplegg og snn som gr over 12 uker. Mange tilbud m man betale for, men s fant jeg ett p nettet som vi fr tilsendt hver uke p e-post gratis. Aner ikke hvor bra det funker, og det var vel egentlig bare litt p tull at jeg meldte meg og Benni p den tingen, meen n har jeg ftt den frste uken tilsendt s jeg kan jo i det minste prve det fra mandag av. Hvis dere vil sjekke det bedre ut, kan dere se HER.

Dette kan nok bli ganske interessant, men n etterp skal jeg redigere et motivasjonsbilde s da m vel det hjelpe p!

Har ikke noe mer fornuftig si n, s vi snakkes heller i morgen en gang. Skal bli herlig sove snart! God natt♥






Publisert: 22.02.2013 @ 23:24 Kategori: Trening Kommentarer: 0
hits