Kategori: Sommer 2013

Siste feriedag

Hei♥

Har akkurat kommet hjem fra Viking-kamp, og så kom jeg på at jeg måtte oppdatere her. De spilte mot Brann i dag, og begynte dårlig med at Brann fikk 2 mål, men Viking snudde kampen til 3-2, så da var jeg fornøyd. Anyways.. Nå holder jeg egentlig bare på å forberede meg litt til i morgen. Er virkelig ikke klar for første skoledag enda. Ferien har gått så utrolig fort, og kunne hatt minst en måned til. Det blir jo kjekt å se igjen de jeg ikke har sett i sommerferien da, for alle er på forskjellige steder og sånn, men nei... Har hatt en så herlig ferie, og er ikke klar for at den skal ta slutt enda. Som hvert nye skoleår har jeg satt meg mange mål og planer, men let's face it - når skolen begynner får jeg både mindre tid og energi, og jeg kommer til å gi dem opp før jeg i det hele tatt har begynt!

Satte raskt i sammen en collage med bilder fra sommeren. Har vel egentlig vist de fleste gjennom sommeren da, men her er i hvert fall en liten oppsummering. Jeg har til og med satt sammen en video fra Farsund siden jeg hadde masse små videoklipp derfra, men har ikke planer om å legge den ut her foreløpig i alle fall!

Nå må jeg nesten starte med de forberedelsene jeg nevnte. Har ingenting klart til i morgen, så det må jeg fikse før jeg legger meg. Må også se den siste PLL-episoden først, så vet ikke når jeg faktisk får lagt meg, men det gjør ikke så mye siden jeg uansett ikke sovner før lenge. Lykke til med første skoledag i alle fall! Snakkes♥

Publisert: 18.08.2013 @ 22:32 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Hytteturen med Benni

Hvordan klarer jeg det allitd? Hadde skrevet en lang tekst, og så skulle jeg laste opp bilder så ble hele teksten slettet...

Hei♥

For ikke så lenge siden kom jeg til hytta vår, etter å ha sittet i bil i rundt 9 timer i dag. Hadde et par pauser på veien da. Vi kjørte fra hytta til Benni og de i halv 10-tiden i dag, og så kjørte vi til vi møtte mamma og resten av familien. De skulle bare plukke meg opp, så kjørte vi opp til hytta vår. Siden jeg har vært borte fra dem en uke, ville de helst ha meg med, så da er jeg her nå!
Internett-dekningen har vært veldig dårlig, så har ikke fått kommet med noen oppdateringer utenom de forhåndsskrevet innleggene, men hadde hvertfall klart ett til hver dag, så det er vel greit. Har i alle fall hatt en veldig herlig uke på hytta med Benni. Vi har fått gjort litt av hvert i løpet av uka. På mandag var vi en tur til Sverige, hvor vi handlet og spiste. Kjøpte egentlig ikke så mye spesielt, men ble i hvert fall litt (masse) godteri så vi har kost oss, haha! Vi har også vært på båtturer, fisket krabber, vært på besøk hos forskjellige folk de kjenner der og bare slappet av. Har klart å bli heeelt hektet på Prison Break, så var litt trist nå som jeg måtte reise fra henne og ikke vet neste gang jeg får se det :((
Egentlig har jeg lite bilder fra turen, men kan vise dere noen av dem jeg har. Det lille gule huset er der jeg og Benni sov. Det var litt gøy å ha et lite hus for oss selv, haha!

Nå blir det snart taco-middag, og så skal vi vel bare kose oss resten av kvelden. Vi snakkes♥

Publisert: 16.08.2013 @ 19:29 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Sugar lips

Hei♥

Overskriften forklarer vel det meste. Tok noen bilder for en (god) stund siden, og tenkte å poste noen av dem. Liksom, vi snakker om sånn i fjor eller noe. Haha, føler det er så kleint å poste dette innlegget, men de må jo komme til noe nytte, så hvorfor ikke? Er fullt klar over at mange av dem er akkurat samme bildet, men ble ikke så mange brukbare bilder, og så har jeg prøvd meg frem med forskjellige redigeringer da... Er ikke helt proff innenfor det området heller enda, men jaja...

Snakkes♥

Publisert: 14.08.2013 @ 14:30 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 0

Tattoo inspiration

Hei♥

Satte bare sammen forskjelllige bilder av fine tatoveringer. Er under ett år til jeg blir 18 selv, og nå har jeg hvert fall planer om å ta tatovering da. Kan jo endre mening, men har hatt lyst på så lenge, så ja... Har skrevet ett innlegg om hva jeg vil ha før, som du finner her. Snakkes♥

Publisert: 12.08.2013 @ 14:30 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Avreise + outfit fra i går

Hei♥

Nå reiser jeg til Benni, hvor vi kjører videre til hytta deres. Tror bilturen er på sånn 8 timer, så det kan jo bli gøøøy! Jeg liker litt å kjøre bil da, så det går fint - men mest om jeg kan spise i mens, haha! Vi blir på hytta i en uke, og det er ikke nett der, men har jo mobilnettet som jeg kan bruke. Har forhåndsskrevet en del innlegg da, så kommer uansett noen oppdateringer, så får vi bare se hvordan det blir. Gleder meg masse i alle fall, blir sikkert en herlig uke!

Kino i går var forresten veldig kjekt. Filmen var utrolig bra, den var både søt og morsom! Er liksom en film jeg godt kunne sett igjen. Handlet også ett par ting siden vi hadde litt ekstra tid, men tenkte å vise dem i morgen. Kom hjem rundt halv 11, og måtte fullføre pakkingen da. Ble ferdig kvart på ett i natt, så ja - sent ute sa du? Haha, det er så typisk meg å alltid begynne sent. Eller teknisk sett begynte jeg ganske tidlig i dag, men kommer alltid på så mange ting jeg bare gjøre! Tror jeg har fått med meg det meste nå da. Har helt sikkert glemt noe, men håper bare på at det ikke er så viktig da...

Bildene er fra i går. Tok dem rett før jeg reiste inn til Sandnes. Haha, dere kan vel se litt av rotet på senga i bakgrunnen?

Må nesten komme meg avgårde nå, så vi snakkes i kveld/i morgen(?)♥

Publisert: 10.08.2013 @ 07:29 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 8

Kino neste

Hei♥

Begynner egentlig å få litt dårlig tid nå, for jeg skal møte Birgitte om en halv time, og så skal vi ta bussen inn til Sandnes for å gå på kino. Det er jo premiere på "kyss meg for faen i helvete" i dag, så da skal vi gå å se den. Fra anmeldelsene jeg har lest, høres den jo i alle fall bra ut, så gleder meg!
Ellers i dag har jeg bare brukt tid på å male, vært ute i sola og smått begynt litt pakking til i morgen. Reiser på hytta med Benni i en uke, som jeg sikkert har nevnt tidligere, så da må jeg jo ha med litt. Skjønner ikke hvorfor jeg alltid er så sent ute! Kommer sikkert ikke til å være hjemme så veldig tidlig i dag, og jeg har så vidt begynt pakkingen så regner med at jeg kommer til å pakke til langt på natt. Lover dere - når jeg pakker tar det evig tid!

Sånn har jeg sett ut i dag, om dere lurer på hvorfor jeg ikke har tatt flere bilder...

Nå må jeg nesten komme i gang med å ordne meg litt, så vi snakkes sikkert i morgen før jeg drar forhåpentligvis♥

Publisert: 09.08.2013 @ 17:55 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 4

The key

Hei♥

I dag har jeg som nevnt tidligere vært i Stavanger med Maren og Benni. Var veldig koselig å være med Maren igjen. Benni også daaa, men har ikke sett Maren på over en måned nå, så ja... Satt for det meste bare ute og snakket egentlig. Hadde ikke planer om å shoppe så mye heller akkurat. Reiste hjem i fem-tiden, og etter det begynte jeg på å male de tingene jeg skulle male. Vindussprosser for å være nøyaktig, søk det opp om dere lurer, det gjorde jeg, haha! Fikk malt alle seks med grunning da, men tingen er at det viser omtrent ikke, så da er det enda kjedeligere. Viser bedre igjen på stigen det lå på og garasjegulvet for å si det sånn...  Må begynne å male i morgen, og ser ikke helt fram til det. Hvis noen melder seg frivillig til å komme og snakke med meg i mens, tar jeg i mot med åpne armer, heheh! Tulla. Litt.

Anyways, Maren har vært i USA, og siden en nye parfymen til Justin akkurat kom ut i butikkene der, kjøpte hun den for meg! Elsker den allerede! Takk Mææren for at du gadd å gå rondt i butikker å spør itte den for meg, å så dra den me heeilt hjem. Du e søt!

Føler samlingen begynner å bli litt komplett nå!

Snakkes♥

Publisert: 08.08.2013 @ 21:35 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Fin frokost

Hei♥

I dag har jeg vært med Benni, men hun gikk nettopp nå da. Skulle egentlig male noen sånn greier for mamma, og det hadde jo vært perfekt siden det ble fint vær i dag, men så hadde vi ikke malepensler jeg kunne bruke, så da får jeg gjøre det en annen gang. Jeg og Benni har egentlig bare slappet av. Vi så den nyeste episoden med PLL som kom ut i dag, og så spiste vi brownies muffins. Jeg og Ruth Helen fant nemlig ut at vi skulle lage det til/etter frokost, så da gjorde vi det! Like godt hver gang!

Aner egentlig ikke hva jeg skal finne på utover dagen, men finner vel på noe. Er ikke så lenge til middag, men før det tenkte jeg å ta med en bok ut i solen og lese litt. Etter det håper jeg på å få startet på malingen sånn at jeg bare blir ferdig. Kommer kanskje ett innlegg senere i dag også, så vi snakkes♥

Publisert: 07.08.2013 @ 15:45 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 2

it's sunshine

Hei♥

Vi var så heldige å fikk nydelig vær i dag, så har tilbrakt hele dagen ute. Det er jo kjempevarmt i tillegg, såå herlig! Har akkurat kommet hjem igjen, for jeg var ute og badet med ei venninne. Haha, er jo vandt med å bade i sånn 30 grader nå så vannet kjentes utrolig kaldt. Jaja, overlevde i alle fall, og det var jo herlig på en måte. Skal ta med en bok ut og lese i nå før vi skal grille til middag. Elsker å ligge ute i sola om sommeren og lese. Har liksom aldri tid eller tålmodighet i hverdagen ellers, men når det er sommerferie får jeg alltid litt ekstra tid!

Får nesten dårlig samvittighet av å være inne i dette været, så jeg slenger bare inn noen bilder av mitt mini-spa igår, og så snakkes vi senere. Hvis jeg får lagt inn og redigert bildene fra turen, kommer det muligens noen ut senere i kveld♥

Publisert: 02.08.2013 @ 16:20 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Hjemme

Hei♥

Nå er jeg hjemme igjen, og ønsker allerede at jeg enda hadde vært Frankrike/Italia. Blir i alle fall kjekt å treffe venner og sånn igjen. Vi kom hjem for en del timer siden, og siden da har jeg bare slappet av egentlig. Har blitt ganske mye reising de to siste dagene. I går reiste vi jo fra Nice til Milano, og i følge planen skulle vi være framme i Milano rundt klokken tre. Familien og tog går virkelig ikke bra sammen, så i stedet var vi fremme klokken syv om kvelden. Vi måtte nemlig skifte tog rett etter vi hadde kjørt inn i Italia. Når vi tar tog 10.00 fra Nice til grensen, toget skal ta en time, og toget til Milano går 10.58 er det bare dømt til å gå galt, haha! Siden det var forsinkelser i Nice, rakk vi altså ikke toget til Milano, og neste tog gikk 14.58. Vi måtte derfor vente 4 timer med togstasjonen. Fant oss en liten gressflekk utenfor, og satt der de timene vi måtte vente. Mot alle forventninger, gikk faktisk tiden ganske fort, og etter det var det 4 timer til i toget, og så var vi fremme. Ble altså ganske få timer i Milano, men jaja...
Prøvde å få blogge i går, men hadde ikke internett noen steder, så det ble ikke noe av. Har jo faktisk blogget alle andre dager mens vi har vært borte, så det er jeg nesten litt stolt av, haha! Poster bare noen bilder fra siste kvelden i Nice, som var det jeg hadde planlagt å poste i går.

Kommer vel litt innlegg med flere bilder og innkjøp de neste dagene, så vi snakkes♥

Publisert: 31.07.2013 @ 20:01 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 6

Storm i Nice

Hei!
I dag var planen å shoppe litt først, før vi gikk videre på stranda. Er ganske mange butikker her, og et kjøpesenter veldig nærme så hadde gledet meg til å sjekke ut butikker som Sephora og Zara . Hadde vært i et par butikker før jeg sto i prøverommet og skulle sjekke hvor mye tingene jeg hadde funnet ble til sammen, da jeg plutselig merket at veska mi var helt åpen og lommeboka var borte. Ble passe stresset, og gikk og spurte i alle butikkene vi hadde vært i, men måtte til slutt bare godta at den var stjålet... Litt synd, men var heldigvis ikke mer enn rundt 20 euro i kontanter og har sperret kortet mitt nå. Det som irriterte meg mest var at jeg mått forlate alle de fine klærne jeg hadde funnet i den butikken, og jeg hadde jo ikke penger resten av dagen eller ferien for den saks skyld. Har fått handlet meg noen ting da, jeg har jo tross alt mamma! <3
Tenkte å lage et innkjøpsinnlegg når jeg kommer hjem.

I dag tidlig/natt våknet hele familien av ekstremt bråk. Det har nemlig vært storm i Nice i natt, og ute blåste jo ting rundt overalt og regnet pøste ned. Måtte bare løpe ut å få inn tingene som hang til tørk, haha! Så i dag har vi bare hørt både brannbil og ambulanse kjøre rundt med fulle sirener hele dagen, og rundt om i gatene ligger det fullt av glasskår, og andre veltede ting. Himmelen sprakk opp til full sol innen klokken ti, så selve dagen har jo vært fin, men er enda mye vind, og stranden er veldig ekkel. Er derfor ikke mulig å bade der, og heller ikke parasailing da :(( Hadde gledet meg såå mye, og så er det været som kommer og ødelegger... Er det mulig?!

Haha, kom tilfeldigvis over en artikkel på TV2. Det nederste bildet er sånn vannet ser ut nå. Det var helt brunt og ekkelt. Noe av det rareste jeg har sett. Der ble liksom ikke bare duset ut til blått hav, men det var sånn brått skille..

I morgen reiser vi til Milano. Vet at det ikke er Internett på det hotellet, men kan være jeg rekker et innlegg før vi reiser herfra i morgen. Reiser hjem på onsdag, så blir i så fall bare en dag uten blogging. Nå må jeg pakke litt, før vi går ut og spiser. Snakkes!

Publisert: 29.07.2013 @ 18:34 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 0

Beach

Hei!
I dag har vi brukt omtrent hele dagen på stranda. Her i Nice er det bare sånn steinstrand, og var ikke helt positiv til det i starten, men etter å ha vært der en dag fant jeg ut at det egentlig var helt greit. Vi hadde sånne strandmatter å ligge på, så lå ikke ubehagelig heller. Og den store plussen - slipper at sanden henger seg fast overalt etter vi har badet, haha! Vannet var i alle fall lyseblått og klart, så det var så fint!
Var og sjekket priser på parasailing også. Har såå lyst å prøve, men var utrolig dyrt da. Rundt 800 kroner for sånn 5-6 minutter. Hvis vi klarer å overtale mamma og pappa skal vi vel gjøre det uansett, så håper det! Har hatt lyst så lenge!

Det siste bildet er fra i går da.. Litt random, men vi var bare en liten tur nede på stranda i åtte-tiden i går kveld, og selv om det var såpass sent var det sykt mange folk på stranda. Lurte litt på da hvordan det var om dagen, men vi fikk plass i det minste!

Haha, fant ut at jeg skulle droppe solkrem i dag i og med at dette er nest siste soledag. Er vel kanskje litt smårød i ansiktet nå da, men tror det går helt over til i morgen, så synes vel forsåvidt det var ganske smart av meg!
Nå skal vi snart ut for å spise, så vi snakkes!

Publisert: 28.07.2013 @ 19:17 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 5

Back in France

Hei!
Nå har vi nettopp kommet tilbake til hotellet etter å ha vandret rundt i Nice siden klokken tre i dag. Vi måtte sjekke ut fra hotellet i Italia før klokken 10 i dag, så da reiste vi bare rett til Frankrike. Hadde planer om å ta et stopp på veien, men det var omtrent ingen parkeringsplasser i den byen vi skulle stoppe i, så vi reiste bare videre. Å komme til dette hotellet etter å ha vært i et utrolig fint feriehuset og så et ganske fint hotell var litt nedtur, men vi skal bare være her til tirsdag og kommer bare til å være her for å sove så det er helt greit. For å se det fra den positive siden: det er internett over hele hotellet, det ligger sentralt og man ser ekstra brun ut i lyset på badet, haha! Selve byen er i alle fall utrolig fin! Har vært her en gang før for en del år siden, men da var vi bare innom en ettermiddag så nå får vi se enda mer av byen. Den er jo så stor, så rakk ikke å se så mye sist!

Haha, hadde plutselig mange bilder å vise dere! Tok sånn 1-2 minutt å laste opp hvert bilde, men i og med at jeg egentlig ikke har så mye annet bedre å gjøre for øyeblikket så gjorde jeg bare det. Nå skal vi kose oss med litt godteri og annet kos, før vi legger oss. Snakkes!

Publisert: 27.07.2013 @ 22:06 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Last day in Italy

Hei!
Nå har vi akkurat spist, og har satt oss med baren. Haha, vårt faste oppholdssted om kveldene! Hadde litt planer om å dra ned til byen for å spise, men så kom vi så sent i gang med å dusje og ordne oss, så da ble vi bare her. Jeg synes det var like greit da!
Våknet opp til ganske overskyet i dag, så startet dagen med litt kortspill, men etterhvert sprakk det opp så da solte vi oss, badet og så fotballkamp. Her på hotellet har de liksom forskjellige aktiviteter hver dag, og i dag var det fotballturnering, så da så vi litt på. Så bare den første kampen da, for de vi kjente som spilte var først.

Kort oppsummert har vi bare nytt denne dagen også. Dette blir siste dagen før vi reiser tilbake til Frankrike, siden vi reiser tidlig i morgen. Har virkelig ikke lyst å reise herfra, det blir trist å forlate stedet og folkene. Heldigvis har vi enda noen dager før vi reiser hjem i det minste. Snakkes!

Publisert: 26.07.2013 @ 21:34 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 2

Dinner at the hotel

Hei!
Nå har vi nettopp spist buffét på hotellet. Kan vel ikke si det var helt suksess, i og med at det kostet 25 euro og det jeg satt med på tallerken var litt vassen pasta og lunket vann.. I tillegg eier jeg ikke matlyst i syden, så foreldrene mine lurer nesten på om de skal innføre tvangsmating, haha! Alt ble bedre når våre nye venner tilbød oss bursdagskake, siden de var der og feiret bursdagen til moren til han ene. Haha, var så søtt når de kom bort for å spørre, siden de kan omtrent ikke engelsk, så de slet litt med å spørre, men det gikk! Så de kom bærende bort med tallerker med kake på til hele familien. Tror alle var ganske fornøyde da, i og med at kaken vi fikk servert var så mye bedre enn alt de hadde som dessert i bufféen.

Sorry for litt lite interessante bilder, tar veldig få bilder med mobilen egentlig. Er vel like greit, siden nettet ikke er fantastisk akkurat... Satser på at vennene våre er ferdig med bursdagsfeiring nå, så vi får vel gå for å møte dem. Snakkes!

Publisert: 25.07.2013 @ 21:57 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 0

Ut å spise

Hei!
Nå reiser vi snart ned til byen for å spise. Vi venter bare på at de andre skal bli klare nå. Har hatt nok en herlig dag her. Ble litt overskyet ut over ettermiddagen, men fikk en del timer i sola så det gjorde vel egentlig ikke så mye.

Har ikke andre bilder på mobilen nå, men håper det går fint. Vi snakkes!

Publisert: 24.07.2013 @ 17:59 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Monterosso

Hei!
Har akkurat satt meg inn med baren for å blogge litt. Er som sagt bare fellesområder som har nett så da må jeg sitte her. I dag har vi vært inne i en by som heter Monterosso (?). Mamma og pappa var ikke sikre på hvor lang tid det tok å kjøre, og da vi fant ut at det tok litt over 2 timer hver vei, ble jeg enda mindre motivert. Var nemlig ikke helt entusiastisk for turen fra starten av heller, men ble til at vi reiste da. Kan vel ikke si at det var helt verdt nesten 5 timer kjøring til sammen, men det var jo selvfølgelig fint da. Vi var på en strand, spiste og så litt rundt i byen.

Har litt flere bilder, men tar så lang tid å laste opp så det funker vel for nå. De andre ble ikke så bra uansett, for brukte bare mobilen.. Snakkes!

Publisert: 23.07.2013 @ 22:01 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Beach

Hei!
I dag har vi vært på stranden, men ble ikke så veldig lenge egentlig fordi alle solsengene var opptatt. På stranden her må vi tydeligvis booke solsenger mange dager før vi egentlig skal på stranda så da vet vi i alle fall det. Etter stranda spiste vi bare litt lunsj/middag, og reiste opp til hotellet igjen. Har slappet av med bassenget siden vi kom tilbake og spilt litt kort og badet.

Drar sikkert ikke ut for å spise i kveld, i og med at vi allerede har spist, så da blir det vel bare å være her resten av kvelden. Det er jo koselig det, om vi ser vekk fra all myggen. Har flere myggstikk enn jeg kan telle, og det er jo greit nok, hadde det ikke vært for at 3 av dem er i pannen. I tillegg reagerer jeg på myggstikk sånn at jeg hovner opp, så er vel nesten spent på utviklingen av dem. Ber bare for at de ikke hovner så mye opp, haha! Snakkes!

Publisert: 22.07.2013 @ 18:57 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 2

Pool-day

Hei!
Nå har vi akkurat kommet tilbake til hotellet, så for øyeblikket sitter jeg i resepsjonen for å blogge. Stress når det bare er Internett-tilgang i fellesområder. Vi har i alle fall nettopp vært ute og spist. Brukte litt tid på å finne en plass, for her på hotellet var det lang kø bare for å få bord, og vi har ikke vært nede i sentrum enda, så fant ikke noen spiseplasser med en gang. Fant til slutt en plass med god mat, eneste var at det var så utrolig varmt der. Men blir vel sånn når det er 34 grader halv ni på kvelden, haha!

I dag har vi bare vært med bassenget her på hotellet hele dagen. Var ikke så tidlig ute i dag som andre dager, men blir litt sånn når vi har reist hele dagen før. Fikk i hvert fall en god del timer i solen allikevel, og har fått litt mer farge i dag også.

Nettet her går utrolig tregt, så klarer ikke å laste opp flere bilder nå. Om ikke lenge tar vi sikkert en tur innom "disko party" her på hotellet. Haha, bare navnet høres teit ut så har ikke store forhåpninger, men har ikke så mye bedre å gjøre nå. Snakkes!

Publisert: 21.07.2013 @ 22:41 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Italy

Hei!
For ikke så lenge siden kom vi til hotellet vi skal være på i Italia. Måtte være ute fra feriehuset klokken 10 i dag, så da har vi tatt litt forskjellige stopp på veien. Første stopp var på en strand i en eller annen by langs veien. Er ikke sikker på hva den het. Haha, sa jo i går at det var den varmeste dagen til nå, men i dag var det enda varmere igjen. Trodde jeg skulle brenne føttene av meg etter bare noen få skritt i sanden! Var herlig da!
Neste stopp var i Cannes, der vi bare gikk litt rundt i byen og spiste litt. Alle byene her er så utrolig fine!
Etter det kjørte vi til hotellet, og nå har vi bare sett oss litt rundt på plassen og sånn. Legger sikkert ut litt bilder en annen dag. Det virker jo fint her, men har ikke fått sett så mye enda.
Legger ved det eneste bildet jeg har tatt med mobilen i dag. Er litt stress å huske på å ta bilder både med kameraet og mobilen, men blir jo flere bilder når jeg kommer hjem.

Utsikt over Cannes!
Vet ikke helt hva vi skal utover kvelden, men sikkert ikke noe spesielt siden vi nettopp kom. Snakkes!

Publisert: 20.07.2013 @ 20:50 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Tanning

Hei!
Våknet opp til nydelig vær i dag, så da var det bare rett på med bikinien og ut på terrassen for å spise frokost. Fram til halv tre, var vi bare med bassenget i huset vårt og solte oss og badet. Etter det gikk vi ned til stranden, og solte oss enda mer der og badet litt til. Tror dette har vært den varmeste dagen til nå, og trodde omtrent jeg skulle smelte bort der jeg lå, men det er vel egentlig sånn jeg liker det best når alt kommer til alt.

Haha, vi er litt glad i iste! De fleste bildene er fra i går!

Nå skal vi snart spise. Vi laget bare mat i huset i dag, så tror vi skal ha noe grillmat. Vi snakkes!

Publisert: 19.07.2013 @ 20:33 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

St. Tropez

Hei!
Nå stikker vi straks ut for å spise, så har vel egentlig ikke så god tid. Tenkte bare å komme med en liten oppdatering i hvertfall. St. Tropez igår var veldig fint. Hadde egentlig forventet sånn dødsfin strand og sånn, men vi kom fra andre siden der alle båtene legger til og sånn. I og med at vi ikke skulle bade akkurat, gjorde ikke det så mye. Båtene der var nemlig helt fantastiske! Den ene båten var større enn den andre, og noen av de kunne jeg ikke tro var privatbåter en gang. Tol egentlig ikke så mange bilder, siden de andre gikk bare videre hele tiden, haha! Har noen da i alle fall! Kjøpte ikke noe da, siden det var utrolig dyrt, men kjekt å bare se også!

Alle bildene er fra i går!
I dag har vi vært på stranden. Dagen startet litt overskyet, men i 11-tiden sprakk det opp, og ble helt blå himmel så været har vært herlig i dag også! Nå sitter vel de andre og venter, så må nesten gå. Snakkes!

Publisert: 18.07.2013 @ 18:24 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Frankrike dag 1

Hei!
For øyeblikket venter jeg bare på at dusjen skal bli ledig, så tenkte å nytte tiden til å blogge. Ett bad på 5 stykk er litt stress, men det er vel det eneste jeg har å klage på også! Ellers er huset såå fint! Når alle er klare drar vi inn til St. Tropez! Vi skal vel se litt rundt, gå i litt butikker og spise. Gleder meg så mye til å se det. Har liksom hørt mye om det, og sett bilder, og det virker i alle fall utrolig fint!
Har brukt dagen til å sole meg og bade til nå i hvertfall. Været er veldig herlig, og 30 grader i bassenget er ikke verst. Har det så herlig her nede, og er glad for at vi har maange dager igjen!

Skal poste masse bilder fra kameraet når jeg kommer hjem, men for nå funker vel mobilbilder fint! Snakkes!

Publisert: 17.07.2013 @ 16:25 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Ankommet Frankrike!

Hei!
Kom fram til feriehuset i Frankrike for noen timer siden. Huset her er utrolig fint! Har ikke fått sett sånn alt for mye rundt enda siden ute er det jo mørkt og inne hadde han ene lagt seg, men det jeg har sett til nå er såå fint! Gleder meg til å ta masse bilder i morgen. Har tatt et par nå, men kun med mobilen sånn at jeg har noen bilder å blogge med.
Mesteparten av dagen i dag har vi vært rundt i Oslo og sett på forskjellige ting siden vi måtte mellomlande der, og hadde en del timer. Ble ikke shopping, for ble litt dumt å shoppe på veien ned i tilfelle vi shopper her og sånn, så vi har sett på slottet og sånne ting.
Etter vi kom til huset, har vi i alle fall fått testet badebassenget! Temperaturen både i vannet og i luften er så herlig! Gleder meg så mye til å være her de neste dagene!

Tar litt tid å laste opp bilder med mobilen i og med at jeg må laste opp ett og ett bilder, men kommer vel til å vise maange bilder når jeg kommer hjem. Vi snakkes i morgen!

Publisert: 17.07.2013 @ 00:39 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Frankrike neste

Hei♥

Dagen i dag har bare gått i ett omtrent, så derfor kom dette innlegget mye senere enn planlagt, haha! Tenkte først på å blogge i halv 1-tiden i dag liksom, så det sier vel sitt. Dagen har gått til de siste forberedelsene før vi reiser i morgen. Jeg, mamma og Ruth Helen, søsteren min, tok en tur til Kvadrat rett etter frokost i dag, for å fikse noen småting som vi trengte. Jeg fikk to par nye sko og en helt basic bikinitruse. Trengte vel egentlig ikke de to parene med sko så mye, men alltid greit med nye sko! Etter vi kom hjem har jeg pakket ned i kofferten og så var jeg en tur på trening.
Når det gjelder blogging mens jeg er på ferie, skal jeg prøve å oppdatere så godt jeg kan, men vet at jeg ofte ikke har tid eller internett. Det skal i alle fall være internett de to første plassene vi skal være, men de siste nettene er jeg ikke sikker på enda. Blir uansett bare mobilblogging, men det er vel bedre enn ingenting. Gidder ikke å dra med macen nemlig, spesielt ikke siden vi skal litt rundt på forskjellige plasser.

Vet jeg har lagt ut begge disse bildene før - men æææææ, gleder meg sånn!

Neste oppdatering kommer vel kanskje fra Frankrike da. Vi reiser til Oslo tidlig i morgen, men må være der en del timer før vi tar fly videre til Frankrike, så vi er ikke fremme før sent på kvelden. Uansett, vi snakkes♥

Publisert: 15.07.2013 @ 23:14 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Pakkepakkepakke

Hei♥

Ble til at vi så en film i går kveld, så da rakk jeg ikke å lage innkjøps-innlegget. Det kommer senere i dag heller da. I dag har jeg brukt hele dagen på rydding og pakking. Det er så stress å pakke, fordi det er så mye jeg vil ha med meg, men kan liksom ikke ha med meg så alt for mye. Ender uansett opp med at jeg ikke bruker halvparten en gang.. I tillegg skal jeg jo alltid prøve alt, og finne ut hva som passer til hva og ja.. dere skjønner tegninga! Pakking tar evigheter. Men det er litt gøy på en måte da, for det betyr at vi snart reiser og det gleder jeg meg jo til. Og med litt musikk til går det heelt fint.

Disse bildene er alt jeg har fra turen til Farsund som jeg tok med kameraet, haha! Ser i hvertfall at det fikk seg en god pause.

Fra i går.

Må vel tilbake til pakking og sånn. Har hauger med klær overalt, så senga må i hvertfall bli tømt til jeg skal legge meg i kveld. Innkjøpene kommer senere så vi snakkes da♥

Publisert: 14.07.2013 @ 14:43 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

P4 sommerturné dag 2

Hei♥

Hadde planer om å blogge før jeg gikk ut i dag, men fikk litt dårlig tid så jeg rakk det ikke. Nå er jeg i alle fall tilbake fra Stavanger, hvor jeg har vært med Silje, søskenbarnet mitt, og søsteren min. Altså de samme som jeg var i Farsund med. P4 sin sommerturné var nemlig i Stavanger i dag, og vi var jo der i Farsund på torsdag, og siden vi ble litt kjent med noen som jobbet der så tenkte vi at vi kunne ta en tur inn i dag også. Spesielt siden de fleste er på ferie nå uansett. Det var i alle fall veldig kjekt i dag også. Han som vi snakket mest med var sååå koselig, og når vi møtte han i dag igjen så sa han liksom at vi bare måtte være rundt der i tilfelle han kunne bruke oss til noe senere, og da ble vi selvfølgelig der, selv om det egentlig var planen uansett. Han fikk visst bruk for oss, så vi kom på radioen i dag også, haha! Det var utrolig kort da, for det var så lite tid, men allikevel kult at han ville ha oss med! Når vi snakket med han rett før han skulle dra, sa han at det var oss som skulle vært med på hele turnéen!

Etterpå var vi litt rundt i butikker, så tenkte å vise innkjøpene litt senere i kveld. Planen for i kveld er uansett bare å få ryddet litt på rommet, pakke ut og pakke litt igjen og spise taco med familien. Synes at det å pakke er helt greit, men å pakke ut derimot - noe av det verste jeg vet. Det er så kjedelig, og alltid når jeg kommer hjem har jeg kofferter, bager, poser og vesker slengende ooooveralt så jeg aner liksom ikke hvor jeg skal begynne. Men det må vel gjøres uansett, så vi snakkes senere♥

Publisert: 13.07.2013 @ 18:26 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 2

Se&Hør sommerturné

Hei♥

Nå er vi hjemme etter noen utroolig herlige dager i Farsund. 4 dager var virkelig ikke nok, men synes vi har fått mye ut av de dagene vi var der da. Kunne allikevel vært der sånn en uke til! Etter vi kom tilbake til hytta i går, var vi bare litt ute, før vi var med noen gutter vi ble kjent med.
I dag måtte vi være ute av hytta klokken 10, sånn at de som jobbet der fikk vasket ut av hytta til de neste skulle ta over. Vi hadde bestemt oss til å reise til Mandal, på en strand som heter Sjøsand. Haha, ekstremt kreativt navn! Når vi kom fram, var det ganske gøy, for det sto et par se&hør-lastebiler der. Se&hør har også sommerturné, men de skulle være i Farsund i morgen når vi er hjemme sånn at vi ikke fikk det med oss, men tilfeldigvis skulle det være på den stranden vi besøkte. Vi var ikke sikre på om det egentlig var i går, men fant fort ut at det skulle være i dag kl. 12. Så da var vi på deres sommershow, og det var flere konkurranser og Sverre fra Idol var der og sang. De slapp også ut flaskeposter i vannet, men vant ikke sydenturen da, haha...

Møtte Sverre nede på stranda etterpå, sånn at vi fikk tatt bilde med han♥♥

Det siste er fra i går, og himmelen var såå fin da!

Har ikke så mange bilder fra dagen, har egentlig flere filmer da, men ble noen da. Alt er mobilbilder også, men er vel bedre enn ingenting. Har nesten ikke brukt kameraet, for det er så mye lettere å dra med seg mobilen. Kan sikkert legge ut de få jeg har i morgen eller noe da. Vi snakkes♥

Publisert: 12.07.2013 @ 20:27 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 4

På radioen med P4

FOLKENS - VI HAR VÆRT PÅ RADIO I DAG. Haha, hei ja! Som dere sikkert forsto, har jeg sammen med søsknene mine og to av søskenbarna mine vært på radioen i dag. Nærmere bestemt P4.
De har sånn sommerturne der de reiser til mange forskjellige byer, og i dag var det Farsund. Det begynte i går med at vi var inne i sentrum for å fylle bensin til båten og kjøpe is. Vi gikk forbi noen folk, og søsteren min sa bare hallo til dem for gøy, og de snakket litt tilbake, men det var først når vi gikk forbi dem andre gang at vi stoppet for å snakke med dem mer. Etterhvert kom det frem at de var fra P4 og de sa at de trengte en båt til å starte sendingen i, så vi kom fram til at de skulle være i båten vi har leid og vi ungene skulle være med da. Vi nevnte også at vi likte Justin Bieber, så da sa de at de kunne åpne med en sang av han. Vi var ikke helt sikre på om de faktisk var fra P4 og sånn i går da, men i dag viste det seg jo at de var det. De sa til og med at de var redde for at vi ikke skulle dukke opp siden vi ikke trodde på dem, haha.

Så i dag reiste vi inn, for vi skulle møte dem kvart på 1. Først fikk vi komme inn i lastebilen de hadde med, og så fikk vi t-skjorter, CD og frisbee. Etterpå gikk vi ut med båten sammen med den ene av dem vi hadde snakket med. Det var han samme som hadde funnet på P4 Bieber, så derfor likte vi han, haha! Så var det klart for sendingen på radio, og det var så gøy. Alle de tre vi snakket med var utrolig koselige også, det var liksom ikke kleint å snakke med dem i det hele tatt. Har ikke hørt klippet selv enda, men de skal sende det på mail så da får vi høre det. Blir kjekt å høre det, men litt kleint egentlig...

Det øverste av disse to bildene har de brukt som forside-bilde på Facebook-siden sin. Synes det var litt kult å være forside-bilde på en side med 45 000 likes, men bildet var egentlig såå stygt av meg, men overlever vel.

Nå gleder jeg meg bare til å få klippet på mail. De sa det var morsomt å høre på, og han som var med oss ut i båten skrev på mailen av vi var råe, haha! Vi snakkes i morgen, muligens litt sent siden vi reiser hjem da, men vi snakkes uansett!

Publisert: 11.07.2013 @ 18:18 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 1

Norsk sommer på sitt beste

Hei!
Blogger fra mobilen nå, så er litt stress å skrive her, men har utrolig mye å fortelle om egentlig. Vi kom til her vi skal være, Farsund resort, i 12-tiden i går. Vi fikk tatt inn koffertene og sånn, før vi ble hentet i båt. Hytta vi bor i er veldig fin. Det er 4 soverom, og hvert soverom har et bad som hører til. Haha, var litt morsomt fordi jeg, søsteren min og søskenbarnet vårt skulle dele soverom, og siden det bare er en dobbelseng på hvert rom så
hadde vi med en luftmadrass i tillegg for å få nok soveplasser. Den skulle jo egentlig vært på vårt rom, men ingen av oss ville sove på den, så derfor tok vi sengen som broren vår egentlig skulle sove i, over til vårt rom. For å få det til måtte vi ta den gjennom terrassen i andre etasje som er mellom rommene våre, så tipper det så passe dumt ut når det plutselig kommer en seng ut. Vi stresset litt, i og med at terrassen ikke er så veldig stor der oppe, men det gikk fint til slutt så da følte vi oss ganske smarte.. Vi reiste i alle fall besøk til sjefen til tanten min, som jeg kort nevnte og har vel bare ett ord for å beskrive hytta - WOW! Bare gjestehytta var jo større enn huset mitt, haha! Til sammen var det vel 18 soveplasser, i tillegg til squash-bane, treningsrom, 2 badstuer og ett steambad og utallige spiseplasser både ute og inne. Uansett - dagen der var veldig kjekk. Vi satt på sånn banan som blir dratt etter båt, og etterpå satt vi i ring etter båt. Det var en del andre folk der også, og til middag ble vi servert komler. Er ikke sikker på når vi var hjemme, men vi så hvert fall en film blant annet før vi la oss.

Har ikke andre bilder enn dette fra dagen, og det virker kaaansje litt random å ha bilde av en bil, men det er ikke det... På bilen er der nemlig bilde av hytta deres, selv om det er litt vanskelig å se. Aner egentlig ikke hvorfor, for bilen tilhører Farsund resort, men jaja.. Det var litt kult uansett!

I dag reiste vi inn til en strand etter frokost og har vært der ca. hele dagen. Hadde en liten tur innom Lyngdal sentrum også, for å få handlet litt mat og sånn. Har så sykt sommerfølelse nå, føler nesten jeg er i syden, og jeg elsker det!Nå er det mat om ikke lenge, og merker jeg begynner å bli sulten, så det skal blir godt! Vet ikke når vi snakkes neste gang, men satser på at jeg oppdaterer dere i morgen!

Publisert: 10.07.2013 @ 18:08 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 4

On the road again

Hei♥

Nå reiser vi til Farsund om ikke lenge. Vi har akkurat spist frokost, så nå må jeg bare gjøre klart de siste tingene før vi reiser. Tenkte at jeg måtte få tid til et lite blogginnlegg nå, for jeg aner ikke hvordan bloggingen blir mens vi er der nede. Har liksom ikke med macen, og tror ikke det er internett der, så hvis det blir blogging blir det i så fall fra mobilen. Tenker det er bedre enn ingenting i alle fall. I dag skal vi på besøk til ei annen hytte på sånn vannaktivitets-dag eller noe. Kjenner ikke de vi skal til, men det gjør de som vi skal være på hytta med, så da skal vi også være med. Blir sikkert kjekt det, håper bare det er sol der nede, for her er himmelen ganske skyet.

Skiftet piercing i går forresten. Synes den er så fin, men i begynnelsen når jeg hadde skiftet følte jeg den var litt stor, men det var vel bare fordi at de andre jeg har hatt har vært mindre. Jaja, nå må jeg vel bli ferdig med pakkingen før de andre begynner å mase så vi snakkes♥

Publisert: 09.07.2013 @ 08:58 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 4

Sunny day

Hei♥

Vi kom hjem ganske sent i går, så rakk ikke å oppdatere mer i går. Når vi hadde kjørt et stykke, kom mamma på at hun hadde glemt mobilen så vi måtte snu, men morfar kjørte mot oss sånn at det skulle gå fortere. Når vi møtte han, kom de selvfølgelig på at de hadde glemt en høytaler også, så da måtte vi bare kjøre helt tilbake allikevel. Tok derfor litt lengre tid enn planlagt. Nå skal vi spise middag om et øyeblikk, så tenkte bare å nytte ventetiden til å blogge litt. Sto opp til helt blå himmel og frokost ute i dag, så det var utrolig herlig. Har til nå bare solt meg litt og spilt litt fotball-bord-spill (aner ikke hva det kalles egentlig, haha). En stund etter middag, må jeg inn å starte å pakke, for i morgen reiser vi ned til Farsund og skal være der til fredag. Søskenbarnet mitt og familien hennes har leid en hytte der nede, så skal vi være med dem noen dager, så det blir kjekt.

Er nok middag nå, så jeg får vel gå ut til de andre så snakkes vi♥

Publisert: 08.07.2013 @ 16:43 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 3

Hjemreise

Hei♥

I dag er siste dagen hos morfar før vi reiser hjem. Vi reiser nok rett etter vi har spist middag, i og med at det tar rundt seks timer å kjøre hjem. Litt synd å bruke dagen i bilen, når vi fikk enda en dag med fint vær, men siden jeg egentlig liker å kjøre bil er det helt greit. Har liksom perioder gjennom bilturen der jeg kjeder meg litt, men alltid når jeg nærmer meg plassen vi kjører til ønsker jeg at vi skulle kjørt lenger. Som oftest i alle fall...

Nå må jeg bare bli helt ferdig med pakkingen så reiser vi nok om ikke så lenge. Vi snakkes i kveld eller i morgen♥

Publisert: 07.07.2013 @ 14:42 Kategori: Sommer 2013 Kommentarer: 5

bilder fra marknaden

Hei♥

Kom inn dørene for litt siden, og har akkurat fått spist middag. Været har holdt seg så fint i hele dag, og i og med at vi skulle være ute hele dagen var vi ganske heldige med den siden vi har hatt regn hver dag resten av denne uka. Dagen i dag startet i alle fall med at jeg og Ruth Helen skulle selge cupcakes, som jeg skrev litt om i sist innlegg. Vi kom ned i 12-tiden, og vet ikke helt hvor lenge vi satt da. Var jo en del andre også som selgte kaker og sånn, og vi satt litt gjemt på den plassen vi satt, men vi fikk rundt 350kr eller noe sånn, og det var vel helt greit. Mer en forventet da, haha! Etterpå var vi bare der nede på kaien med litt folk før vi gikk hjem og satt ute litt, før vi gikk ned på kaien igjen, og så gikk hjem for å spise.

Litt masse bilder her, men det er vel greit... Har kanskje noen flere å vise dere i morgen, men det er på et annet kamera i så fall. Resten av kvelden skal jeg være litt barnevakt fordi det skal være sånn dans på kaien her, så da skal mamma, pappa og morfar ned der. Vi snakkes i morgen♥