Home from Buda

Hei♥

Da var jeg hjemme fra Budapest og tilbake til hverdagen. Jeg hadde en utrolig fin tur og byen er virkelig s fin! Undervurderer alltid snn type turer, da jeg egentlig er mer strand-menneske og tenker at nr man frst reiser p ferie skal det vre et varmt sted. Ender alltid opp med bli positivt overrasket, s er kanskje ikke en s drlig ting heller, haha. Uansett - vi har ftt gjort ganske mye i lpet av de fire dagene vi hadde der. Det beste med byen var vel egentlig at det var s billig, s da fikk vi muligheten til gjre en del ting ogs. Ofte ender det opp med at man m prioritere et par ting p grunn av prisnivet, men her fikk man mye ut av pengene! Vi ankom ganske sent lrdag, tror vi ankom hotellet litt over midnatt (s teknisk sett sndag). Siden vi ville prve ut utelivet p lrdagen dro vi rett ut og endte opp p en karaokebar senere p natten. Haha, absolutt vellykket kveld. Det resulterte i at vi kom oss litt sent ut drene p sndagen, men da gikk vi litt rundt i byen for se oss rundt. Dro opp til en utkikkspost (?) slik vi fikk sett hele byen, og utsikten var s fin!

Alle bilder er tatt med mobil, da jeg ikke hadde plass til kameraet, men det fr bare g med kvaliteten.

Sndag ble en relativt tidlig kveld, da vi var slitne etter dagen fr (om 03.00 kan kalles tidlig, haha). Mandag tok vi frst turen opp i slottet her. Det er helt utrolig stort, s det var kjekt f se. Museumet var dessverre stengt s fikk ikke sett inni, men likevel imponerende. Etterp tok vi turen bort til en kirke, fr turen bar videre til Escape Room. Vet ikke om dere har hrt om konseptet fr (..trodde det var ganske kjent, men typen hadde ikke hrt om det hvertfall, haha), men det handler om finne clues for komme seg ut av et rom. Veldig spennende, men haha, vi er alle ganske lettskremte s pulsen var meget hy gjennom hele tiden. Underholdene for "game masteren" som s p oss i det minste! Senere p kvelden dro vi p Wine Cruise p elven, fr vi prvde en av de kjente Ruin bars p kvelden (og endte igjen opp p karaokebaren til slutt haha).

Siste fulle dag dro vi p spabad frst - noe som var utrolig deilig etter enda en sen natt. Der ble vi i noen timer, fr vi dro p fancy middag. Vi hadde booket bord p en restaurant som l oppe ved kirken vi beskte dagen fr. Her hadde vi utsikt over hele byen, og den er jo bare enda finere nr det er mrkt ute. Her ble vi noen timer og fikk servert nydelig mat. Spesielt blomklsuppen deres var helt fantastisk.

P onsdagen rakk vi kun frokost fr vi mtte dra til flyplassen, men alt i alt var det en s bra tur. Absolutt en by jeg anbefaler dra til. En by som byr p mange imponerende bygninger, bra uteliv og god mat. Shoppingen testet vi ikke ut, s kan ikke si s mye p den. Ser ikke bort fra at det blir en tur tilbake hit en gang. Mitt inntrykk er at det er en fantastisk by beske uansett hvem du reiser med. Jeg hadde tidenes venninne-tur, men har veldig lyst dra tilbake med kjresten en gang. I tillegg er det en rimelig tur. Vi betalte 750 danske kroner hver for fly og 4 netter p fint og sentralt hotell. Tror vi var litt heldige med prisen ogs da, men om man er p utkikk er det jo ikke umulig. Skal se om jeg lager en Budapest-guide ogs innen de neste dagene. Vi fikk jo opplevd en god del av byen, og synes alltid det er greit lese selv. N m jeg i alle fall fortsette med dagens gjreml. Blant annet m det pakkes ut og vaskes klr, samt kjpe bker til det nye semesteret. Sistnevnte svir i lommeboken, s det ser jeg ikke fram til :((
Vi snakkes uansett (og ha en god uke skulle jeg til skrive, fr jeg inns det er torsdag #mondayfeeling)♥